reklama

Vianoce snov pre Mišku

Asi je ešte zavčasu písať o Vianociach. Možno. Lenže toto nie je obyčajný príbeh. Je o ľudskosti. Pretože o tom sú tieto sviatky. O ľuďoch, o ich srdciach.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Pôvodne som chcela písať o niečom inom. O sedemnástom novembri, o tom, čo ma v súvislosti s ním trápi, čo sa mi nepáči. V každom z nás tento dátum evokuje niečo iné. Lenže, už je toho akosi veľa. A tak som sa rozhodla nepolitizovať, veď politiky je okolo nás až príliš a pomaly nevieme kto s kým a proti komu. Akosi sa z nášho života začala vytrácať ľudskosť. A vtedy som si spomenula na Mišku.

Spoznala som ju pred tromi rokmi. Krásne, vtedy šestnásťročné dievča. Jej rodičia robili prostredníctvom webového portálu Ľudia ľuďom zbierku na vytvorenie bezbariérového dvora. Pridala som sa. Ako správny patriot, keďže Miška žije v Istebnom na Orave a ja som tiež roduverná Oravka. Apropo, Miška.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Miška a jej darčeky
Miška a jej darčeky (zdroj: Janka Gruchaláková)

Narodila sa ako úplne zdravé dieťa. Aspoň to tak vyzeralo. Po troch rokoch života jej lekári diagnostikovali ťažkú, nevyliečiteľnú chorobu, ktorou je „obdarovaných“ len mizivé percento populácie vo svete. Miška kedysi krásne maľovala, chodila. Od istého času má problém chytiť do ruky štetec, na dvor sa dostane len keď jej pomôžu a svoj život trávi na vozíku. Prečo o tomto všetkom píšem?

Vrátim sa dozadu, na jeseň roku 2015. Vtedy som sa spolu so svojimi priateľmi na sociálnej sieti Facebook pripojila ku krásnej výzve Miškinej maminy, Janky, nazvanej Darček pre Mišku. Dovoľte mi, aby som zacitovala z môjho príspevku z roku 2015:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Priatelia, ďakujem, že darujete to najcennejšie, čo máte - svoj čas a prečítate si tento príspevok. Ani neviete, ako ľahko môžete niekomu vyčariť úsmev na tvári.
Pamätáte sa na moje príspevky o slečne Miške, ktorá prekrásne maľovala a bojovala
s chorobou? Dnes ju už rúčky neposlúchajú a tak už nemaľuje. Asi tri roky nechodí do školy. Dôvodom je oslabená imunita. Keďže väčšinu času trávi doma, najväčšiu radosť má, keď poštárka zazvoní a z brašne vyberie poštu pre ňu.“

Odvtedy uplynuli ďalšie tri roky. Miška je už veľká krásna slečna, má devätnásť, no zákerná choroba jej nedovolí žiť plnohodnotným životom. Napriek tomu má obrovskú chuť žiť a tešiť sa aj z tých najobyčajnejších vecí. Nie vždy sa to však dá. Napadlo nám, tú krásnu akciu zopakovať. Síce sa hovorí, že dvakrát nevstúpiš do tej istej rieky, ale my to urobíme. Prosíme vás, spojme sa pre dobrú vec a podobne ako pred tromi rokmi urobme Miške Vianoce snov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Priatelia, známi, neznámi, ľudia dobrého srdca, kdekoľvek vo svete ste, skúste urobiť jednu obyčajnú vec. Kúpte pohľadnicu, napíšte na ňu niekoľko povzbudivých slov a pošlite tejto úžasnej slečne. A bude od vás šľachetné, ak k pohľadnici pridáte maličký darček pod stromček. Veď veľkosť daru sa nemeria jeho hodnotou, ale úmyslom. Odmenou vám bude pocit, že ste prispeli, aby sa v očiach niekoho objavil záblesk šťastia.

Miška
Miška (zdroj: Janka Gruchaláková)

Miška je nesmierny bojovník. Zaslúži si prežiť odrobinky šťastia v podobe láskavých slov na kúsku papiera. Tak teda spojme sa a urobme pre Mišku reťaz tajných vianočných želaní.

Miškina adresa:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Miška Gruchaláková, Hlboká 38, 027 53 Istebné, Slovakia

Ďakujeme.

Darina Petrášová

Darina Petrášová

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som žena, matka, učiteľka a spisovateľka. Pochádzam z obce Oravské Veselé, kde aj žijem a ako ja tvrdím, som pevne prirastená k tej tvrdej oravskej hrude. . Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu